A plaque remaining from the Big Apple Night Club at West 135th Street and Seventh Avenue in Harlem.

Above, a 1934 plaque from the Big Apple Night Club at West 135th Street and Seventh Avenue in Harlem. Discarded as trash in 2006.

Recent entries:
“I designed a website for orphans. There isn’t a home page” (6/21)
Entry forthcoming—B.P. (6/21)
Entry forthcoming—B.P. (6/21)
Entry forthcoming—B.P. (6/21)
Entry forthcoming—B.P. (6/21)
More new entries...

A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z


Entry from January 11, 2010
Page Fix or Page Sick (Page Six nicknames)

Page Six—the gossip page of the New York (NY) Post newspaper—had a scandal in 2006, where editor Jared Paul Stern allegedly tried to extort money from businessman Ron Burkle in exchange for “protection” from sensational reporting. Stern was fired from the Post. The rival tabloid New York (NY) Daily News referred to Page Six as “Page Fix” and “Page Sick.”

The “Page Fix” and “Page Sick” nicknames have been rarely used outside of the 2006 events.


Wikipedia: New York Post
The New York Post is the 13th-oldest newspaper published in the United States and is generally acknowledged as the oldest to have been published continuously as a daily, although – as is the case with most other papers – its publication has been periodically interrupted by labor actions. Since 1993, it has been owned by media mogul Rupert Murdoch’s News Corporation, which had owned it previously from 1976 to 1988. It is the sixth-largest newspaper in the U.S. by circulation. Its editorial offices are located at 1211 Avenue of the Americas, in New York City, New York.
(...)
The best-known gossip section is “Page Six”, created by the late James Brady and currently edited by Richard Johnson. February 2006 saw the debut of Page Six Magazine, distributed free inside the paper. In September 2007 it started to be distributed weekly in the Sunday edition of the paper. In January 2009, circulation for Page Six Magazine was cut to four times a year.

Wikipedia: Jared Paul Stern
Jared Paul Stern (born circa 1971) is a freelance reporter and former columnist for the New York Post who gained national notoriety when he was accused by California billionaire Ron Burkle of extortion. Prior to the scandal, Stern had written for the popular “Page Six” column for 11 years. He edited the first issue of Page Six magazine and also wrote the New York Post column “Nightcrawler” for several years. He worked briefly at Star Magazine. He currently writes posts for luxury blog Luxist and is the owner of a clothing line, Skull & Bones.

Born in Philadelphia and raised in Canada after his parent divorced and his mother remarried, Stern is a 1994 graduate of Bennington College. He often wears 1940s-style clothing items such as a fedora or monocle in public.

He is married to Ruth Gutman, who was referred to as “Snoodles” in his New York Post column, and lives in Oak Hill, New York.

Burkle scandal
In April 2006, supermarket magnate and Democratic fundraiser Ron Burkle released six minutes of videotape of two face-to-face meetings he had had with Stern the previous month. In the sections made available to the media, Stern appears to try to extort $220,000 from Burkle in exchange for “protection” from inaccurate reporting about the billionaire in Stern’s gossip columns. Burkle has also released copies of e-mails from Stern in which Stern inquires about the status of expected payments. Burkle had previously complained about erroneous stories about himself in the Post to Rupert Murdoch, his neighbor and owner of the newspaper, in a personal letter. Murdoch never responded.

Stern claims in a series of published interviews that he had been “set up” by Burkle, and was only in meetings with him to discuss a possible investment in his clothing company, Skull & Bones.

The Post suspended Stern when the video clips were made public, and fired him on April 21, 2006.

Criminal charges have not been filed against Stern; federal prosecutors handed the case to Attorney General Alberto Gonzalez, who declined to prosecute.

New York (NY) Daily News
ALL PLAY, NO PAY FOR PAGE FIX. GOSSIP-PAGE FAVORITE THREW EDITOR 50G BACHELOR PARTY IN MEXICO
BY WILLIAM SHERMAN
Monday, April 10th 2006, 1:04AM
THE NEW YORK Post “Page Fix” scandal grew yesterday as those familiar with the gossip page painted a picture of an out-of-control institution where lavish gifts are routinely bestowed on columnist Richard Johnson and his staffers. Johnson was feted at a bachelor party last month that cost in excess of $50,000 hosted by soft-core porn king Joe Francis at his palatial estate in Punta Mita, on Mexico’s glorious Pacific coast. More than 2,000 miles from New York, the resort area boasts 343 days of 80-degree sunshine.

New York (NY) Times
Post to Daily News: Drop Dead (& Back Atcha)
By RICHARD SIKLOS
Published: April 10, 2006
In New York’s tabloid newspaper war, revenge is a dish best served boldface.
(...)
Writers at The Post regularly point out gossip items that they reported ahead of the “Daily Snooze” — as they call their larger, slightly more sober and more liberal rival. 
(...)
Martin Dunn, The Daily News’ editor in chief, denied that the paper was trying to exploit the Burkle story to hit back at its rival. He said the scandal — which The News first called “Page Sick,” then later amended to “Page Fix” — would have merited coverage regardless of whether it concerned a chief rival. The dumping story, he added, was legitimate newspaper industry news.

New York (NY) Times
The Daily News and The Post Talk Business
By TIM ARANGO
Published: July 16, 2008
(...)
In 2006, when a contributor to The Post’s Page Six gossip column was accused of trying to use extortion against the investor Ronald W. Burkle, The Daily News named the scandal “Page Sick” and “Page Fix.”

Posted by Barry Popik
New York CityMedia/Newspapers/Magazines/Internet • (0) Comments • Monday, January 11, 2010 • Permalink